Fotel ogrodowy, biżuteria, maty sensoryczne wykonane z uszczelek – to tylko niektóre z finałowych prac, przygotowanych w ramach konkursu „DESIGN LAB. SZTUKA TWORZONA Z CHEMII” zorganizowanego przez firmę AIB i Wydział Wzornictwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Z wyrobów AIB, które na co dzień uszczelniają i izolują, powstały innowacyjne projekty, prezentujące nowatorskie podejście do sposobów wykorzystania uszczelek. Zwycięzców konkursu ogłoszono 27 września 2018 roku, podczas jubileuszu 25-lecia AIB w Hotelu Gołębiewski**** w Wiśle.  W wydarzeniu – oprócz reprezentantów ASP – wzięli również udział partnerzy firmy AIB oraz jej pracownicy, przedstawiciele organizacji branżowych, władz samorządowych, a także dziennikarze.

W lutym bieżącego roku Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie zorganizowała konkurs „DESIGN LAB. SZTUKA TWORZONA Z CHEMII”, dedykowany studentom Wydziału Wzornictwa. Mecenasem konkursu został nasz Klient – marka AIB. Zadaniem było zaprojektowanie nowej formy, np. przedmiotu sztuki użytkowej, z wykorzystaniem wybranych materiałów dostępnych w ofercie AIB, przygotowanie projektu z zakresu designu lub wynalezienie nowego zastosowania dla produktów i technologii marki. Efekt twórczości studentów to oryginalne prace o niekonwencjonalnym wzornictwie i wyszukane pomysły na użycie produktów. Spośród wszystkich zgłoszonych projektów jury konkursowe wybrało 10 najlepszych, a następnie, po długich obradach, wyłoniono trzech laureatów.

Pierwsze miejsce zdobyła Izabella Krawczyk, za projekt „AIB to coś więcej niż uszczelki…”. Autorką pracy, która zajęła drugie miejsce jest Aleksandra Gos, która przygotowała kolekcję minimalistycznej, nowoczesnej biżuterii, ukazującej ukryte piękno produktów AIB – „KB-10 Jewellery”. Trzecie miejsce przyznano Agnieszce Renes, za projekt „Fotel AR500” – fotel ogrodowy służący do wypoczynku wykonany z uszczelek AIB, nawiązujący do wieloletniej tradycji wiklinowych koszy plażowych.

Nasza Agencja była odpowiedzialna za komunikację prowadzoną w ramach konkursu oraz wsparcie w jego realizacji. RedPen Public Relations zajmuje się obsługą PR marki AIB od niemal 5 lat.

Za organizację eventu odpowiadała zaś Agencja Sternick, należąca do AVEEX the need factory. Zespół RedPen realizował działania z zakresu Media Relations oraz zorganizował wystawę finałowych prac konkursowych.

Zapraszamy do obejrzenia relacji!